Daisypath -

28 Ekim 2013 Pazartesi

Seramik Çalışması: El ve Ayak İzi Çıkarmaca

Biz bugün aştık kendimizi :)) Bir nevi seramik çalışması yaptık. Bu çalışmayı Facebook'tan takip ettiğim The Imagination Tree sayfasında görmüştüm. Defne'nin 1. yaş gününde seramik öğretmeni bir arkadaşım ayak izini almak için çamur getirmişti ama Defne çamurdan korktuğu için yapamamıştık. İçimde kalmıştı. Dolayısıyla bu çalışmayı görünce hemen denemek istedim.

Önce hamuru hazırladım. Malzemeler:
  • 1 Su bardağı un
  • 1 Su bardağı tuz
  • Yarım su bardağı su
Hamuru yoğurdum iyice. Sonra Defne'nin orman hayvanlarının ayak izlerini çıkarttık.




Sonra da el ve ayak izlerimizi çıkarmak için hamurumuzu merdane ile açtık.


Veee el ve ayak izlerimizi çıkarttık. Defne bi kaç kere bastı. Hamuru tekrar tekrar açıp, tekrar yaptık.


Hamurun üst kısmında duvara asabilmek için 2 tane delik açtım pipetlerle delerek. Hamuru 100 C'de 3 saat kadar pişirdim. Sonra da birlikte boyadık. İlk önce morumsu bir renk hazırladım, bu boyayla hamurun her yerini birlikte boyadık. El ve ayakları belirginleştirmek için daha sonra ben kırmızıya boyadım. Bunu duvarıma asacağım. Çok güzel bir anı oldu :))




10 yorum:

  1. çok güzel olmuş ellerinize saglık bizde tuz seramigi ile el izi yapmıştık ama zamanla çatlıyormuş bu daha mantıklı geldi bana :)

    YanıtlaSil
  2. Acaba boya olarak ne kullandınız Guaj boya f elan mı ? Bende yapıcam da benim ki okul için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mothercare'in boyalarını kullandım ama guaj boya da olabilir.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.